Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

El Consell Comarcal de la Terra Alta teixeix sinergies amb la Denominació d’Origen Terra Alta per promoure el vi de la comarca

Publicat el 13/06/2020 11:19

Gandesa

La DOTA anuncia la posada en marxa d’una campanya de comunicació a nivell nacional per posar en valor el vi i el paisatge terraltí a la qual el Consell Comarcal dona suport econòmic.


Aquest estiu es reactivarà la Taula d’Enoturisme per donar a conèixer el territori i les propostes dels cellers amb la complicitat d’altres sectors. 


Gandesa, 12 de juny de 2020 – El Consell Comarcal de la Terra Alta s’ha reunit avui de manera telemàtica amb el sector vitivinícola terraltí per mostrar el seu suport a les accions que la Denominació d’Origen Terra Alta (DOTA) durà a terme per promoure el vi de la comarca, afectat per la crisi derivada del covid-19, i que ha presentant en el marc d’aquesta trobada virtual.


La primera acció que la DOTA posarà en marxa és un pla de comunicació a través de mitjans de comunicació d’abast nacional per donar a conèixer i posar en valor la producció vinícola terraltina i aprofitar que, durant el confinament, les peticions online de vi han augmentat un 300%. La DOTA finançarà el gruix de la campanya, que comptarà amb el suport econòmic del Consell Comarcal de la Terra Alta amb una aportació de 15.000 euros. El sector del turisme rural, l’associació de restauració de la comarca i l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI) també contribuiran al finançament de la campanya.


El Consell Comarcal valora positivament la iniciativa perquè al darrere de la DOTA hi ha un gruix important d’empreses agràries de la comarca que també es beneficiaran d’aquesta acció. La participació al finançament del projecte ha estat aprovada per la Junta de Govern de l’ens comarcal ja que es tracta d’una segona onada d’emissió amb la finalitat de potenciar el missatge i ser presents als mitjans de comunicació durant més temps. “Ens posem en marxa per teixir sinergies i col·laboracions amb la DO Terra Alta per treballar de forma conjunta pel sector vitivinícola de la comarca perquè l’entenem com un sector molt important i perquè volem tirar endavant projectes de forma inclusiva, amb la col·laboració i participació de tothom i sense duplicar recursos sinó tot el contrari, posant-los en comú i sumant esforços”, ha afirmat Neus Sanromà, presidenta del Consell Comarcal de la Terra Alta.


Reactivació de la Taula d’Enoturisme


La reunió amb el sector vitivinícola de la Terra Alta també ha servit per anunciar la reactivació de la Taula d’Enoturisme, una iniciativa empresa pel Consell Comarcal en què la DOTA hi va participar de manera activa i que va culminar al gener del 2019 amb la presentació d’un catàleg que presentava l’oferta enoturística del territori. El canvi que suposarà, però, la reactivació d’aquesta taula que es preveu que es posi en marxa aquest estiu és que ara el projecte el liderarà la DOTA i serà exclusiu pels cellers inscrits a la denominació d’origen. Tot i això, també en formaran part membres d’altres sectors, com el de l’hosteleria.


“La pandèmia ens ha unit per fer coses en comú. El que fem ara no té precedents. Aquests projectes no volen només promoure el vi de la Terra Alta, sinó també fer venir el viatjant a la comarca”, ha indicat Joan Arrufí, president de la Denominació d’Origen Terra Alta. En la reunió també hi han participat Antoni Cutrona, director de l’Escola Agrària de Gandesa; Ferran Grau, director dels serveis territorials d’Agricultura a les Terres de l’Ebre; i Salvador Puig, director general de l’INCAVI, qui ha assenyalat que aquestes campanyes són importants perquè en aquests moments han d’ajudar a contribuir a la recuperació del sector i fer més forat al consumidor català. “La vinya no para de produir però el mercat està paralitzat ja que una part important de les vendes al canal Horeca no s’han pogut fer”, ha expressat Puig, qui també ha recordat els ajuts econòmics que s’han obert per al sector donada la situació actual, com ara el pla de xoc per a la viticultura anunciat ahir per la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, que preveu una injecció de 5,3 milions d’euros, així com de les que s’han anunciat per al sector empresarial en general.


La trobada virtual amb el sector vitivinícola de la Terra Alta ha finalitzat amb la presentació de la cartera de serveis del Consell Comarcal adreçada al món empresarial i amb un recull d'ajuts i subvencions multisectorials per als afectats per la crisi derivada del covid-19.


Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari