Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

Joan Castor Gonell: "Amb la millora del transport públic avancem en la igualtat d'oportunitats de la ciutadania de les Terres de l'Ebre"

Publicat el 28/05/2025 16:40

AmpostaDeltebreGandesaGodallTortosaUlldecona

El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell Agramunt, ha valorat positivament les millores de les connexions en bus als centres educatius d’Amposta i Tortosa des de Sant Jaume d’Enveja i Deltebre que han entrat en vigor aquesta setmana.


“Era una qüestió llargament reivindicada, només en el darrer any els usuaris d’aquestes línies han augmentat en un 20% i també hi havia una necessitat de l’alumnat d’ensenyaments postobligatoris, que també està creixent”, ha explicat el delegat aquest dimecres, després de la sessió del Consell de Direcció de l’Administració Territorial del Govern a les Terres de l’Ebre. “Amb la millora del transport públic avancem en la igualtat d’oportunitats de la ciutadania de les Terres de l’Ebre”, ha dit Joan Castor Gonell. “I promovem una mobilitat més equitativa, eficient i sostenible”, ha afegit.


El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha incorporat una nova expedició per sentit en període lectiu a les línies d’autobús L-1549, que enllaça Deltebre i Amposta, i L-1602, que enllaça Sant Jaume d’Enveja i Tortosa. Les noves circulacions són a primera hora del matí i de la tarda per facilitar l’anada i tornada dels alumnes que han de desplaçar-se als centres educatius d’Amposta i Tortosa.


La nova expedició d’anada de la L-1549 surt a les 7:05 h de la parada de l’Ajuntament de Deltebre, i la de tornada surt a les 15:15 h de l’Estació d’autobusos d’Amposta. Amb aquesta incorporació, la línia passa a tenir 3 expedicions per sentit.


La nova expedició d’anada de la L-1602 surt de la parada del Carrer Sant Joan de Sant Jaume d’Enveja a les 6:50 h del matí, i la de tornada surt a les 15:15 h de l’Estació d’autobusos de Tortosa. En aquest cas, la línia passa a disposar de 12 expedicions per sentit.


El Govern està treballant amb una millora integral del transport interurbà a les Terres de l’Ebre. “Som conscients de la necessitat”, ha conclòs el delegat.


Fa uns mesos es van introduir els primers canvis a l’interior del Montsià: es va perllongar fins a Ulldecona una expedició d’anada i una de tornada de la línia d’autobús que comunica Godall i Amposta. Es va reforçar així la línia de bus ja existent que enllaça Ulldecona amb Amposta i Tortosa, per facilitar també els desplaçaments d’estudiants. La millora va suposar també acabar amb els transbordaments els dies lectius a Santa Bàrbara. A finals de setembre també va es va reforçar la línia de la Sénia.


Al novembre es va posar en funcionament el servei de transport a la demanda Clic.cat a la Terra Alta, amb sis noves línies, amb sortida i arribada a Gandesa, que funcionen de dilluns a diumenge i que connecten les dotze poblacions de la comarca. Un servei que s’està estudiant estendre a altres municipis de les Terres de l’Ebre.


“La mobilitat a través del transport públic és una de les eines que tenim per cohesionar el territori”, ha exposat el director dels Serveis Territorials del departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica a les Terres de l’Ebre, Miguel Alonso Cruelles, que ha explicat que s’ha estat fent una tasca de revisió d’horaris, freqüències i dotacions i un treball conjunt amb els ajuntaments i consells comarcals.


Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari



Amb el suport de: