Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

NOVES MESURES DE LA REGIÓ SANITÀRIA TERRES DE L'EBRE en els diferents serveis que s’implantaran a partir del dilluns 23 de març

Per tal de fer front a la situació generada per l’evolució del coronavirus SARS –Cov-2 continuem adoptant mesures d’organització per poder assumir la demanda creixent d’atenció i el tractament adequat dels casos i, alhora, preservar la salut dels professionals i garantir els torns circuits diferenciats de patologia respiratòria.


Es mantenen les mesures anunciades fins al moment i a més cal afegir que a partir del dilluns 23 de març s’implementen:


· Es tanquen els consultoris de Margalef de Montsant, la Bisbal de Falset, la Palma d’Ebre, la Torre de l’Espanyol, Vinebre, Ascó i Roba-roja d’Ebre. L’atenció d’aquests consultoris se centralitzarà al CAP de Flix per contacte telefònic. Així mateix, es garantiran totes les demandes que siguin inajornables. El telèfon del CAP de Flix és el 977412208.


· Els CAP Móra la Nova estarà obert matí i tarda el telèfon és el 977401452 i el CAP Móra d’Ebre estarà obert al matí el número de telèfon és el 977401302.


· Es deriven a Móra d’Ebre l’atenció del consultoris de Miravet, Benissanet.


· Es deriven a Móra la Nova l’atenció dels consultoris de Rasquera, Ginestar, Tivissa, Garcia, la Serra d’Almos i Darmós. L’atenció se centralitzarà al CAP Móra la Nova previ contacte telefònic.


· Es tanquen els consultoris locals de Batea, Vilalba dels Arcs, la Pobla de Massaluca, la Fatarella, Corbera d’Ebre i Caseres. L’atenció es derivarà al CAP de Gandesa previ contacte telefònic. El telèfon del CAP de Gandesa és el 977421245.


· Es tanquen els consultoris de Pinell de Brai, Arnes, Bot i Prat de Comte. L’atenció es derivarà a Horta de Sant Joan previ contacte telefònic. El telèfon del CAP d’Horta de Sant Joan és el 977435045.


· Es tanca el consultori local de Les Cases d’Alcanar i l’atenció es derivarà a Alcanar. El telèfon del CAP d’Alcanar és el 977731932.


Els tipus de visites que s’atendran als consultoris, sempre previ contacte telefònic, seran:




  • Analítiques no demorables




  • Control anticoagulants orals tant al centre com al domicili




  • Lliurament de material sanitari important per a la salut del pacient




  • Seguiment de pacients que requereixin atenció per les seves patologies i situacions vitals (per exemple pacient complexos, finals de vida....) tant al centre com al domicili




  • Urgències tant al centre com al domicili previ contacte telefònic al telèfon indicat




 


Des de les capçaleres i centres oberts dels EAP es farà, en relació als usuaris assignats als consultoris, el màxim seguiment telemàtic possible:




  • Tràmits i gestions no presencials per poder contactar la ciutadania. Vies d’entrada:






  • Econsulta




  • Consulta telefònica




  • Link contacta de la gerència ICS Ebre (www.icsebre.cat/wg/contacta/)




  • Per internet (www.ics.gencat.cat)




  • Trucant al 933268901






  • Resta de tràmits que es puguin fer de forma virtual




 


Els consultoris locals romandran en porta tancada i només s’atendran, a excepció que no sigui una urgència, les visites tant de metge com de la infermera que es pactaran telefònicament el dia abans, indicant-los dia i hora de visita i indicacions de no acumulació de gent a la part exterior procurant separació màxima entre les persones i se’ls preguntarà si tenen simptomatologia respiratòria.


Cada cop que entri un usuari dels citats al consultori el metge o la infermera tancaran la porta, abans tornaran a preguntar si tenen simptomatologia respiratòria i si és així li facilitarà una mascareta i procedirà a la visita.


Els pacients han de romandre al centre només el temps imprescindible.


Us recordem la importància d’evitar en la mesura del possible desplaçar-vos al vostre centre sanitari i us recomanem que abans contacteu telefònicament. Igualment, us demanem que feu un ús responsable de tots els serveis d’urgències.


Des de la Regió Sanitària Terres de l’Ebre es recorda que si s’ha de fer qualsevol consulta mèdica, a més del 061 sempre podeu trucar al vostre centre d’atenció primària de referència i a Atenció del Ciutadà de la regió sanitària terres de l’Ebre al telèfon 977 44 81 70. Informar-vos que teniu a la vostra disposició l’adreça electrònica mailto:atencioalciutada.rste@catsalut.cat que està operativa 7x24 i es contesta abans de 24h.


Per a emergències important trucar al 112.


Per a informació o dubte per contactar amb la Fundació Pere Mata Terres de l’Ebre podeu trucar al telèfon 977 70 43 81.


A més informem que si necessiteu contactar tant amb el vostre CAP com amb l’Hospital Verge de la Cinta per tràmits, gestions, dubtes, anul·lacions o informació podeu fer-ho també a qualsevol hora a: http://www.icsebre.cat/wg/contacta i us donaran resposta en menys de 24 hores.


Un cop més agraïm la col·laboració i comprensió de tota la ciutadania per fer possible que mantinguem els serveis assistencials al nostre territori.


 


 


Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari



Aquesta web utilitza cookies propies i de tercers per oferir una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptas l'ús que fem.