Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) actualitza els preus dels serveis d'enginyera i oficines tècniques que contracta

Publicat el 17/12/2025 09:24

L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha actualitzat els preus dels serveis d’enginyeria i d’oficines tècniques que contracta. En base a un anàlisi del tipus i estructura dels costos associats a aquests serveis, s’ha portat a terme una millora substancial en el percentatge aplicat per a recollir-los en els preus de referència, amb la conseqüent millora dels imports totals de les corresponents licitacions.


Aquesta actualització, que s’ha estat treballant en els darrers mesos i que ja s’està aplicant, suposa un increment mig del 25% respecte als preus de licitació que s’aplicaven fins ara. Es vol contribuir a l’enfortiment del sector de l’enginyeria hidràulica, que s’ha anat recuperant després de la greu crisi que va patir fa uns anys.


Els resultats d’aquest anàlisi han estat presentats a CATENARA, l’Associació d’Empreses de Serveis d’Enginyeria, d’Arquitectura, Ambientals i Tecnològics a Catalunya, que és la patronal de referència a Catalunya que agrupa les firmes més importants del sector de l’enginyeria i l’arquitectura.


La valoració que s’ha fet per la seva part ha estat molt positiva i reconeix l’esforç econòmic que realitza l’Agència amb aquesta actualització, tot destacant que l’objectiu de CATENARA és establir un barem de preus justos i actualitzats segons el mercat actual que permetin un millor desenvolupament professionals de les tècniques i dels tècnics en el món de l’enginyeria. En aquest sentit, l’ACA ja ha començat a publicar les licitacions amb aquesta nova definició dels preus.


 


Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari



Amb el suport de: