Els tècnics de la Diputació de Tarragona treballen ara en la modificació definitiva del plec de condicions perquè l'obra torni a ser sotmesa a licitació. Un tràmit que no requerirà, en aquest moment, passar pel ple provincial. La publicació del procediment està prevista per a les pròximes setmanes. Amb tot, l'ens provincial treballa amb la previsió que l'adjudicació i l'inici de les obres no es farà efectiu fins el primer trimestre de 2026.
Tot i l'increment del 30% aprovat, les mateixes fonts provincials apunten que l'adjudicació final es podria tancar per un import inferior als 17,5 milions d'euros, un fet habitual en els processos de concurrència pública per a l'execució d'obres d'aquesta magnitud.
Paral·lelament, l'ens ha aconseguit per a l'execució del projecte un ajut dels fons europeu FEDER per valor de 2,4 milions d'euros dins dels Plans d'Actuació Integrats (PAI) d'entitats locals, amb el PAI-Delta de l'Ebre. -que també ha aprovat destinar 600.000 euros a habilitar dues rutes ciclables al Delta: al camí del Lligallo de l'Aldea a més de la prevista entre Sant Jaume d'Enveja i la costa-.
En el cas de la carretera entre Poble Nou del Delta i la Ràpita, es finança la construcció d'una ruta ciclable que uneixi els dos nuclis, la revegetació de l'entorn de la carretera, la instal·lació d'un mirador d'aus a la llacuna de l'Encanyissada, el soterrament del cablejat elèctric i telefònic, així com la instal·lació de la infraestructura necessària per la connexió de fibra òptica.
Les obres de millora de la T-2021, batejada també com la #carreteradelavergonya per la perillositat i elevada accidentalitat fruit de la seva configuració actual, ha estat objecte de nombroses manifestacions i reivindicacions veïnals els últims anys. El projecte, en aquest sentit, ha de permetre ampliar considerablement l'amplada i millorar les interseccions.