Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

El Govern amplia la dotació per a les actuacions que es poden finançar amb el Fons de Transició Nuclear

Publicat el 30/09/2025 13:24

L' Aldea

S'han incorporat projectes de reindustrialització, turisme, salut i habitatge, entre d'altres.




El Govern ha aprovat un nou decret llei que amplia les actuacions que es poden finançar amb el Fons de Transició Nuclear, que compta amb recursos que procedeixen de la recaptació de l'impost sobre instal·lacions d'energia elèctrica nuclear per impulsar el desenvolupament sostenible dels territoris afectats pel tancament de les centrals. En aquest sentit, s'han incorporat projectes de reindustrialització, transició energètica, desenvolupament agroalimentari, turisme, noves tecnologies, infraestructures, transport públic, habitatge, salut, educació i serveis socials.??????? Aquesta ampliació permetrà atendre casos urgents d'emergència habitacional i els serveis bàsics dels municipis beneficiaris de les zones PENTA I i II, segons el Govern.



A més, el decret llei crea dos nous fons específics que es finançaran amb la recaptació de l'impost sobre instal·lacions que incideixen en el medi ambient: un per a la gestió forestal i control de fauna cinegètica, i un altre per a la protecció del sector pesquer. El primer destinarà recursos a la prevenció d'incendis forestals, la restauració d'àrees degradades pels efectes de la sequera extrema i el control de poblacions de fauna cinegètica. El segon donarà suport al sector pesquer per complir les noves restriccions europees i mantenir l'activitat econòmica en aquest àmbit estratègic per al territori.


Finalment, el decret modifica la distribució de l'afectació de l'impost per tal d'ajustar-la a les noves finalitats a partir de la recaptació obtinguda.





Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari



Amb el suport de: