Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

Un centenar d’alumnes participen en la Festa Sambori de les Terres de l’Ebre

Publicat el 12/05/2025 10:45

GarciaL' Aldea

Més de 6.000 alumnes de 111 centres d’arreu del país presenten 194 obres en llengua catalana.


Més de cent infants de sis centres educatius de les Terres de l’Ebre han participat en la Festa Sambori, que Òmnium Cultural ha organitzat a l’Aldea, concretament a l’Escola Maria Garcia Cabanes, aquest dissabte 10 de maig.


El Sambori és un dels principals projectes de cohesió i llengua d’Òmnium Cultural per fer front a les desigualtats educatives en una etapa vital, la infància i la joventut. Té l’objectiu d’enfortir les expectatives de futur i el sentiment de pertinença, de forma col·lectiva, promovent l’esperit crític, la llibertat d’expressió i la creativitat cultural, a través de la creació en equip de propostes artístiques audiovisuals, teatrals, literàries
i/o plàstiques en català, a les aules dels centres educatius catalans.


La Festa Sambori de les Terres de l’Ebre, que s’ha celebrat a l’Escola Maria Garcia Cabanes de l’Aldea, ha estat una de les vuit festes descentralitzades que enguany l’entitat ha tornat a organitzar per acollir el gran nombre d’infants i joves participants, que no para de créixer any rere any. En conjunt, més de 6.000 alumnes de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de 168 centres d’arreu del país, han presentat 194 obres d’autoria col·lectiva i en llengua catalana, produïdes durant aquest curs escolar.


Dos dels projectes presentats a la zona de les Terres de l’Ebre han rebut una menció especial. Han estat el cas de l’Escola Divina Pastora - ZER Mestral (Vinallop), que han desenvolupat el projecte Poesia al Carrer, del qual el jurat n’ha destacat “l’originalitat en tractar-se d'una proposta literària i el procés de decisió col·lectiu rere l'obra”. L’altra iniciativa que ha rebut menció ha estat ‘L’Amistat no té edat’, de l’Escola Maria Garcia Cabanes, per “la força de cohesió social i conscienciació del projecte i la qualitat del producte artístic”.


A més, les obres del Sambori d’enguany han treballat temàtiques escollides pel mateix alumnat, com el feminisme, l’ecologisme, l’antiracisme, el pacifisme, la defensa i la cura del territori, la diversitat de gènere, la salut mental, l’antibullying, la memòria històrica, la defensa del català, la multiculturalitat, etc. i per fer-les, s’ha potenciat la creació de vincles i sinergies entre l’alumnat i les entitats de l’entorn local.


Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari



Amb el suport de: