Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

Flix recupera la llum després del gran tall elèctric i allotja una vintena de passatgers d’un tren aturat direcció Saragossa

Publicat el 29/04/2025 12:40

Flix

El municipi de Flix va estar afectat durant la jornada d’ahir pel tall de subministrament elèctric generalitzat que va impactar a gran part del territori peninsular. El subministrament al nostre municipi va començar a restablir-se a partir de les vuit de la tarda i va quedar totalment recuperat passades les sis de la matinada.


A hores d’ara, el 100% del municipi ja torna a tenir llum. Durant les primeres hores de restabliment, es va recuperar el servei elèctric a aproximadament un 25% del terme municipal, bàsicament als barris de les Casetes, Bassa les Clotxes, Comellarets i part del nucli antic. El polígon químic i el barri de la Colònia de Fàbrica ha estat el darrer sector a recuperar el subministrament, la qual cosa no ha permès bombar aigua cap al sistema de dipòsits durant més de 20 hores. A hores d’ara, s’està treballant per normalitzar la situació que s’espera que estigui resolta durant el matí. Tot i que els dipòsits encara tenen reserves, des d’ahir a la tarda es va reduir el cabal per allargar la durada de l’aigua emmagatzemada, per la qual cosa s’ha reduït lleugerament la pressió de l’aigua que arriba a les llars.


Una de les incidències destacades va estar l’aturada d’un tren de passatgers a l’estació de Flix, que viatjava en direcció Saragossa i va quedar immobilitzat per la manca de subministrament. L’Ajuntament, en coordinació amb Protecció Civil i altres serveis, va gestionar l’atenció a la trentena de viatgers afectats, entre els quals hi havia un nadó i un infant. La majoria van estar traslladats a l’alberg del Vilar Riu de Baix, on han passat la nit fins aquest matí que se’ls ha traslladat de nou a l’estació de tren on un bus habilitat per RENFE els portarà a les seues destinacions, majoritàriament Saragossa.


El batlle de Flix, Francesc Barbero, a través d’una piulada al seu compte de X ha expressat el seu agraïment a tots els regidors del Govern municipal, que s’han incorporat al CECOPAL des del primer moment, així com als treballadors públics i serveis d’emergència – bombers voluntaris, brigada municipal, guàrdia municipal, servei de bus i Protecció Civil – per la seva ràpida i constant actuació durant tota la jornada. També ha agraït a tota la ciutadania la col·laboració i el civisme durant l’apagada.


Els bombers voluntaris de Flix han mantingut una dotació activada durant tota la nit i el CECOPAL de l’Ajuntament s’ha mantingut obert fins que s’ha restablert la totalitat el subministrament, amb l’objectiu de garantir una resposta ràpida davant qualsevol eventualitat.


 


Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari



Amb el suport de: