Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

Comença el rodatge de 'Lo vent', la nova pel·lícula de Marcel Barrena protagonitzada per Eduard Fernández

Publicat el 18/09/2026 12:19

El film, que es roda a l'illa de Buda, està inspirat en el llibre ‘Delta’, de Gabi Martínez




Comença el rodatge de ‘Lo vent’, el nou projecte cinematogràfic de Marcel Barrena, com a director i coguionista, i protagonitzat per l’actor Eduard Fernández. Barrena i Fernández tornen a treballar junts tres anys després de l’èxit de la premiada 'El 47'. Produïda pel Grup Mediapro, el rodatge té lloc a l’illa de Buda dins del Parc Natural del Delta de l’Ebre, declarat Reserva de la Biosfera per UNESCO. Inspirada en el llibre 'Delta', de Gabi Martínez, en el guió hi han participat el mateix Marcel Barrena, Mireia Vidal i Coral Cruz.



Eduard Fernández interpreta en Mateo, un arrossaire tradicional que viu aferrat a l’illa de Buda, un territori condemnat a desaparèixer situat a l’extrem oriental del delta de l’Ebre, una de les zones humides més importants d’Europa i que la pujada del nivell del mar amenaça d’engolir. Completen el repartiment Nora Navas, Greta Fernández, Francesc Orella i l’actor francès Williams Bulambo, entre d’altres.


Rodada íntegrament en català, ‘Lo vent’ és, segons Barrena, "una història sobre la resistència, el llegat, la llar que construïm i l’amor per la terra. Sobre persones de mons que creien oposats però que, junts, troben la força per lluitar pel que sembla impossible". El director ha indicat que és també "un homenatge a la terra i a les nostres arrels i una reivindicació del seu valor únic com a paisatge, com a font de vida i com a essència del que som".


Barrena repeteix a ‘Lo vent’ amb gran part de l’equip amb el qual va treballar a la multipremiada ‘El 47’, títol que va aconseguir cinc premis Goya, vuit premis Gaudí, dos Forqué i un premi Platino: el director de producció Carlos Apolinario (guanyador del Goya i el Gaudí); Isaac Vila com a director de fotografia (nominat al Goya i al Gaudí); Marta Bazaco com a dissenyadora de producció (nominada al Goya i al Gaudí); Karol Tornaria com a cap de maquillatge i perruqueria (nominada al Goya i guanyadora del Gaudí) i Irantzu Ortiz i Olga Rogdal com a caps de vestuari (nominades al Goya i guanyadores del Gaudí), entre d’altres.


La pel·lícula compta amb Javier Méndez i Bernat Elias com a productors. ‘Lo vent’ compta amb la participació de RTVE, Movistar Plus i 3Cat. La pel·lícula té també el suport d’ICEC i A Contracorriente Films serà l’encarregada de la distribució de la pel·lícula als cinemes.





Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari



Amb el suport de: