Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

Els Quicos pugen al tren amb un espectacle de divertiment que reivindicarà el patrimoni ferroviari de Móra la Nova

Publicat el 23/03/2026 12:38

Móra la NovaTortosa

El 16 de maig es faran sis passis de 'Ribera Exprés', una exclusiva representació dins d'una locomotora del segle XIX




Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries, juntament amb el grup Traüt de Tarí, protagonitzaran l'espectacle 'Ribera Exprés', un divertiment teatral que es representarà enmig d'un viatge amb una històrica locomotora de passatgers del segle XIX. Aquest exclusiu espectacle és una nova iniciativa del Museu del Ferrocarril de Móra la Nova (Ribera d'Ebre) per donar a conèixer "la riquesa" del patrimoni ferroviari que estan recuperant. La representació estrenarà la visita a l'Economat, l'antiga nau de mercaderies que ha restaurat l'Ajuntament. De 'Ribera Exprés' se'n faran sis passis el dia 16 de maig, un "viatge frustrat i divertit a Barcelona" amb que els Quicos també reivindicaran la memòria d'una forma de viure en perill d'extinció.



El Museu del Ferrocarril de Móra la Nova ha presentat aquest dilluns una nova activitat per promoure el patrimoni i la memòria ferroviària que recuperen i "atresoren". Com ha remarcat el voluntari de l'entitat, Josep Moragrega, és una iniciativa "il·lusionant" que "suposarà un pas endavant" en l'objectiu d'atraure "públic molt divers". El Museu organitza esdeveniments de difusió i d'oci durant tot l'any, com són la Festa del Tren o la Festa del Vapor,i confia que amb l'espectacle 'Ribera Exprés' es podrà ampliar la repercussió territorial i de país gràcies als grups que hi col·laboren, els Quicos i Traüt de Tarí.


'Ribera Exprés' és una representació teatral de divertiment que succeeix dins d'una locomotora de principis del segle XIX, cedida al Museu de Móra la Nova per Ferrocarrils de la Generalitat. La platea seran els tres cotxes de passatgers del tren històric, que tenen un aforament de 120 espectadors per passi. Se'n faran sis el dia 16 de maig. Les entrades estaran a la venda a partir d'aquest dimecres a la web del museu.


Els passatgers d'aquest teatral viatge no arribaran a Barcelona, el destí previst del 'Ribera Exprés', però descobriran una altra novetat del patrimoni ferroviari de l'entitat, l'Economat. Es tracta de l'antiga nau de mercaderies que recentment ha restaurat l'Ajuntament de Móra la Nova. "Passaran una sèrie de coses que pensem que seran molt sorprenents i que agradaran molt a tothom que vingui", ha avançat Moragrega.


Els orígens ferroviaris dels Quicos


Un dels fundadors i cantant de Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries, Arturo Gaya, ha destacat que l'espectacle 'Ribera Exprés' és una oportunitat "molt especial" per al grup que "va nàixer justament en una aventura de teatre de carrer reivindicant Lo Carrilet de la Cava", un altre tren històric molt important a les Terres de l'Ebre. "La nostra història està bastant lligada als trens, amb les nostres cançons, sempre reivindicant trens perduts", ha rectorat Gaya, qui ha afegit que darrere dels trens perduts també hi ha una reivindicació "a una manera de viure", "gairebé revolucionària" on es fa valer "la comunicació entre les persones i la presencialitat" que estan desapareixent.


En l'espectacle ferroviari, als Quicos els acompanyaran els actors de Traüt de Tarí Jordi Martí, Georgina Llauradó, Gerard Domènech, Eusebi Morcillo (Moniato Xou), amb qui el grup de folklore ebrenc ha treballat en moltes altres ocasions, com en l'espectacle entorn a Carrilet de Tortosa, o a la Taverna d'Enrico que es representa a la Festa del Renaixement de Tortosa. "Serà un pretext perquè la gent gaudeixi d'aquesta experiència de tornar a pujar a un tren, a un tresor diria jo, i viure, compartir una experiència entre ferroviària musical, de música popular de teatre de carrer i de memòria", ha dit el cantant.





 

Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari



Amb el suport de: