Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

Òscar Morell, director d’ITE 2026: “Amb aquest torneig de futbol base fem, sobretot, territori”

Publicat el 29/03/2026 00:00

Amb la mirada posada en el talent futbolístic emergent i la projecció internacional del territori, les Terres de l’Ebre acolliran, el primer cap de setmana d’abril, una nova edició de l’ITE 2026, un torneig de futbol base que reunirà equips d’arreu.


Òscar Morell, director de l’esdeveniment, explica tots els detalls del torneig en aquesta entrevista en exclusiva per al diari Més Ebre.


Fa pocs dies es va presentar ITE-2026. Com va anar?


Doncs molt bé. L’ITE, International Terres de l'Ebre Tournament, és un torneig de futbol base que reunirà 164 equips, corresponent a 56 clubs nacionals i internacionals, del 2 al 6 d’abril. És un torneig amb gran impacte al territori, a partir del qual posem en valor les seus, ubicades en diferents municipis, que participen en el projecte mostrant-se internacionalment. Estem parlant d’un torneig de referència de futbol base, molt consolidat, que arriba a la 18a edició.


Quan parles de seus et refereixes a fins a una tretzena de municipis, entre ells Amposta, Tortosa, Alcanar, Deltebre, la Ràpita... Un dels avantatges del torneig és aquest acord entre diferents municipis per oferir les seves instal·lacions al mateix temps que es promocionen?


Jo ho definiria amb una paraula: territori. Es vol mostrar el valor de l'Ebre en el marc internacional. Tenim la gran sort que tots els municipis que intervenen s'han involucrat des del primer moment i estem molt contents perquè tots s’han bolcat per posar les Terres de l'Ebre on creiem que es mereixen estar.


El torneig va del 2 al 6 d’abril. Què passarà aquests dies?


Del 2 al 6 d'abril es celebrarà el torneig. El primer acte serà la presentació. Serà a Tortosa, amb una desfilada pel municipi dels equips participants, fins arribar al camp de futbol Josep Otero, on es celebrarà el partit inaugural, de la categoria Sub 15 masculina entre el Tortosa i el Granada Club de Futbol. Així començarem la competició, que seguirà cada dia de 9 del matí fins a 9 de la nit a les diferents instal·lacions. Les categories de futbol 7 de nens i nenes es jugaran al matí, i les categories de futbol 11 més grans, es jugaran a la tarda.


Com serà el desenvolupament del torneig?


S’aniran jugant els partits per categories i per nombre de clubs participants. Dissabte a la tarda i diumenge a la tarda es jugarà la última final. A destacar que les finals de les categories més importants, segons la classificació obtinguda a la fase de grups, serà classificatòria, i si l’equip queda dels dos primers al seu grup es classificarà per fase or o per fase plata.  I això sí, totes les finals de la categoria fase or es jugaran a Amposta, perquè és el municipi que ha apostat més fort per l'ITE.


Quines edats de jugadors participen a l’ITE 2026?


En masculí comencem des de categoria Sub 8 fins als 16 anys. En total són 9 categories comptant per edat, que és el que equival a l’agrupació que determina la Federació Catalana de Futbol, des de la Sub 8 a la Sub 16. I en femení tenim categories Sub 12 i Sub 14, agrupant les dues edats en una categoria. En aquest aspecte tenim algunes novetats. Hem introduït una categoria nova, que és la Sub 15, que es feia un mix masculí amb la Sub 16. Això permet incrementar el nombre d'equips, anar a una edició rècord de 164 equips, 56 clubs, i crec que aquest és un aspecte molt important. L’altre aspecte, també molt important, és l’aposta que fem pel futbol femení, perquè volem que també sigui una referència de l’ITE.


Tractant-se d’un torneig hi haurà premis. Quins?


Totes les categories tenen el seu propi premi. Cada categoria es divideix en dues fases: fase or i fase plata, i totes tindran el premi de campió i subcampió, i després en la categoria, tenim el premi de millor jugador. I després, atorguem un premi a l’equip de les Terres de l’Ebre que quedi millor classificat, un premi subvencionat per l'IDECEC. I després, entregarem un trofeu a cada seu per la seva enorme aportació.


El torneig és internacional. D’on venen els clubs?


Doncs des de molts llocs, que van des dels Emirats Àrabs que, tot i la situació bèl·lica estan vivint viatjaran com estava previst des de fa ja mesos, de Gran Bretanya, Portugal, França, de molts països.


Pel que fa a l’afluència de persones que espereu aquests dies a les Terres de l’Ebre, teniu una estimació feta?


Esperem un volum de més de 2.500 jugadors i jugadores participants al torneig. Llavors, sumant futbolistes participants, acompanyants, cos tècnic i altres, estem parlant de més de 5.000 pernoctacions, amb tot el que això significa a nivell hoteler, restaurador, turístic, etc. Al final, els grans esdeveniments culturals i esportius, com és el cas, també aporten moviment econòmic i això sempre és positiu per les Terres de l'Ebre, amb tants municipis implicats.


Se sobreentén que l’organització d’aquest esdeveniment no ha de ser gens fàcil, oi?


Té la seva particularitat i tenim la gran sort que les persones que ens dediquem a això i ho vivim, sabem com va el dia a dia, però és cert que té la seva dificultat i és complex a l'hora de gestionar tantes seus, en cadascuna de les quals hi ha més hi ha dos camps. Això vol dir que hi ha molt de moviment, molts proveïdors que també estan involucrats, també empreses de transport i de logística. Totes són empreses de les Terres de l'Ebre que contribueixen a crear aquest impacte. És cert, té la seva complexitat, però tenim la gran sort que ens hi movem bé.


I pel que fa al retorn econòmic?


Calculem un impacte sobre el territori de més de dos milions i mig d'euros en 5 dies, basant-nos en xifres d’edicions anteriors. A banda, no només oferim allotjament a les persones involucrades al torneig, sinó que també hi ha un moviment indirecte pel que fa a altres activitats turístiques que incidiran sobre el territori.


A banda de la implicació dels ajuntaments, amb quines altres entitats, institucions, empreses compteu i donen suport a aquest torneig?


Tenim moltes entitats que col·laboren amb nosaltres i fan que el torneig sigui més gran, provocant un impacte real al territori. Així, l’Ortopèdia Ferreres, L'Ebre, Ford, Blaucar, Hyfe. I també la Diputació de Tarragona, la Generalitat... Tots han volgut aportar el seu impuls perquè el projecte segueixi sent estable, ajudant-nos en tot el que ha fet falta.


I pel que fa al públic?


Puc assegurar que trobarà un torneig, un entorn competitiu idoni per una Setmana Santa amb tot el que envolta aquestes dates a les Terres de l'Ebre. L’organització, el que més volem, és que tant els participants, com els acompanyants, el públic, les seus, els patrocinadors, gaudeixin d’aquesta experiència única i quan hagin passat aquests dies, acabin amb una gran sensació.

Per Roser Pros-Roca a Actualitat


Comparteix aquest article


Fés el teu comentari







Amb el suport de: