Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

S'enquestaran a 9.500 persones per valorar l'estat actual i les necessitats del transport públic a les Terres de l'Ebre

Publicat el 23/10/2018 19:20

AlcanarL' Ametlla de MarTortosa

El secretari de Mobilitat, Isidre Gavín, reclamarà a Renfe i Adif que s'incrementin les connexions del territori amb Barcelona un cop es posi en marxa el corredor mediterrani


 


El Departament de Territori i Sostenibilitat enquestarà 9.500 habitants de les Terres de l'Ebre per conèixer l'estat actual i les necessitats del sistema de transport públic al territori. Així ho ha anunciat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, que ha presidit la reunió de la Taula de Mobilitat de les Terres de l'Ebre després de temps d'inactivitat. Gavín, que ha valorat positivament els increments d'usuaris de la T10/120 dels últims anys així com de les línies d'autobusos internes i fins a Tarragona, ha anunciat que reclamarà a Renfe i Adif que les Terres de l'Ebre puguin mantenir els actuals serveis ferroviaris i millorar-los un cop es posi en marxa el corredor mediterrani. De moment, la Generalitat no coneix encara la data per a la seva posada en marxa. Gavín ha posat sobre la Taula de Mobilitat la redacció i elaboració d'una enquesta a les Terres de l'Ebre, "amb una mostra suficientment important per avaluar les necessitat de mobilitat del territori". S'efectuarà durant el primer trimestre de 2019 sobre unes 9.500 persones de les quatre comarques. "Una mostra molt eficient que ens permetrà donar molta fiabilitat per conèixer la mobilitat quotidiana, els caps de setmana, les franges d'edat, si són estudiants, per motius de feina i, fins i tot, incorporem la perspectiva de gènere per tenir tota la informació sobre les necessitat de la societat", ha aclarit. També s'ha compromès a analitzar conjuntament les dades obtingudes amb les administracions locals i els agents del territori.
Les mancances del servei de transport ferroviari també han estat objecte de debat a la Taula. El responsable de Mobilitat ha anunciat que traslladarà a Renfe i Adif una "agenda completa" de les necessitats i mancances que pateix el territori per la "manca d'inversions", fet que es tradueix en incidents i endarreriments constants. En aquesta línia, ha avançat que en la pròxima reunió de l'òrgan mixt entre Renfe i Generalitat, que ell mateix presideix, traslladarà "l'oferta més ambiciosa possibles" perquè les Terres de l'Ebre puguin "aprofitar el Corredor Mediterrani" i garantir una "oferta completa" perquè els usuaris pugin viatjar tant a Tarragona i Barcelona com cap al sud.
De moment, la Generalitat desconeix quines són les previsions de l'Estat sobre la posada en funcionament, anunciada per la passada primavera. Amb tot, planteja passar dels deu serveis actuals en direcció a Tarragona i Barcelona als dotze, dels quals quatre aprofitarien la nova línia d'alta velocitat que s'habilitarà al corredor i que enllaçarà amb la del Camp de Tarragona. En sortirien beneficiades estacions com l'Ametlla de Mar i l'Ampolla que, anteriorment, havien reclamat solucions per una possible retallada de parades. L'èxit d'aquesta proposta, però, segons ha reconegut, dependrà en bona mesura de la seva acceptació per part de Renfe i Adif. "Necessitem que Renfe ens digui com pensa organitzar els seus serveis. Hem fet una proposta ambiciosa", sosté.
En qualsevol cas, ha apuntat, la reorganització de serveis passarà perquè l'Euromed transcorri per les vies que s'ajustin amb ample internacional per a l'alta velocitat. "Plantegem a l'Estat que en la via d'alta velocitat es pugi aprofitar perquè totes les parades de les Terres de l'Ebre que se'n puguin beneficiar tinguin quatre freqüències d'alta velocitat", ha reiterat, tot evitant entrar a precisar quin serà el disseny final de la infraestructura, inicialment prevista d'ample ibèric, posteriorment amb una via amb tercer fil i, més recentment, amb les dos vies ajustades a l'ample internacional.
Per últim, Gavín ha valorat també positivament la implantació de la targeta T10/120 per als desplaçaments interns a les Terres de l'Ebre i a Tarragona. Segons ha precisat, els usuaris ebrencs ja la utilitzen en un 60% dels casos per a trajectes interns, i en un 80% fins a Tarragona. El nombre de passatgers en els usuaris interns ha crescut un 20% i s'ha doblat en el cas de Tarragona. També ha incrementant en un 50% els usuaris del bus express en l'eix que cobreix Tortosa i Alcanar.


ACN/ Foto Trenscat


 


 


Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari