Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

Tortosa tindrà dues freqüències més de tren per sentit amb la doble via en marxa i connexions amb el TGV i l'aeroport

Publicat el 11/05/2018 17:10

Tortosa

El temps de viatge fins a Tarragona i Barcelona es reduirà deu minuts i hi haurà quatre semi-ràpids per arribar a Barcelona en menys de dues hores. 


 


Les freqüències de trens entre Tortosa i Barcelona incrementaran de 10 a 12 i es reduirà el temps mitjà de viatge per anar des de la capital ebrenca a la capital catalana. L'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, ha avançat la nova organització ferroviària que el Departament de Territori preveu desplegarà l'R-16, un cop es posi en marxa la doble via entre Vandellòs i Tarragona (previst per a la tardor, segons la darrera promesa del Ministeri de Foment).


Hi haurà 8 trens per sentit que aniran de Tortosa a Tarragona i Barcelona i que, per primer cop, connectaran amb l'enllaç de l'aeroport a l'estació del Prat de Llobregat. També hi haurà 4 trens per sentit, semi-ràpids (Alvia), que no passaran per Tarragona ciutat, però tindran parada a l'estació de l'AVE de la Secuita i Perafort. El temps de viatge dels trens que passaran per Tarragona escurçarà 10 minuts la durada mitjana actual (2 hores i 25 minuts), i els semi-ràpids uniran Tortosa i Barcelona en 1 hora i 48 minuts.


L'actual línia R-16 passarà a tenir dos trajectes paral·lels quan es posi en marxa la doble via entre Vandellòs i Tarragona. Com ha explicat a l'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, el Secretari de Mobilitat, Ricard Font, en una reunió aquest dijous, les Terres de l'Ebre tindran per primera vegada connexió ferroviària amb l'aeroport i amb l'estació del Tren de Gran Velocitat (TGV) del Camp de Tarragona (a la qual només s'hi pot connectar ara, des de l'Ebre, amb vehicle privat). A més a més, es reduirà la durada mitjana dels viatges, entre 10 i 37 minuts, segons el recorregut.


L'alcaldessa ha avançat que la Taula de Mobilitat està treballant en una proposta d'horaris per aquesta nova combinació de freqüències i modalitats de trens, amb franges horàries que intentaran alternar els trens més ràpids amb els més lents. Roigé també ha apuntat que els preus no s'han de veure afectats per aquesta reducció dels temps de viatge.


Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari