Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

Un estudi en dues escoles ebrenques demostra que la psicomotricitat millora el grafisme en educació infantil

Publicat el 18/10/2017 10:59

RoquetesTortosa

L'estudi s'ha realitzat conjuntament entre professors del campus de Terres de l'Ebre de la URV, el Col·legi Sagrada Família i el Centre d'Educació Especial Sant Jordi de Tortosa.


L'Estudi consisteix en una investigació experimental que es va desenvolupar durant el passat curs escolar en el qual es van analitzar les millores detectades en el grafisme de 90 nens i nenes d'entre 4 i 5 anys. La investigació s'ha realitzat en dos col·legis ebrencs, un de públic el Mestre Marcel·lí Domingo de Roquetes; i un altre de concertat, el Sagrada Família de Tortosa.


El fons de l'experiment s'ha estructurat en la selecció de dos grups diferents d'alumnes, un dels quals ha estat realitzant exercicis musculars de psicomotricitat orientats a exercitar tot el braç, durant dotze sessions de 15 minuts cadascuna repartides en un període de sis setmanes. L'altre grup, en canvi, no ha realitzat cap tipus de pràctica muscular.


Tot plegat, els resultats han sigut prou concloents i demostrables: la qualitat del grafisme del grup experimental va millorar considerablement. Això s'ha confirmat arran d'una prova inicial a l'experiment, per tal de deixar constància de la grafia, i una segona prova en finalitzar l'experiment, per tal de comparar.


La puntuació entre l'abans i el després va ser de només 0,25 punts en el cas dels alumnes que no van fer els exercicis de psicomotricitat i de 4,5 punts en el cas del grup experimental. A més, en aquest grup la puntuació mitjana va superar els valors que s'esperen en aquest grup d'edat. Segons s'ha informat al 'Diari Digital de la Universitat Rovira i Virgili'.


 


 


 


 


 


 


 


IMATGE: Realització del taller dels xiquets i xiquetes al Campus de Terres de l'Ebre. URV. 


Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari