Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

ERC demana un fons de rescat dels governs català i espanyol per a la Secció de Crèdit de la Cooperativa de l’Aldea

Aquest matí, el diputat al Parlament d’ERC Sergi de los Rios, acompanyat de representants de la Federació de l’Ebre, han presentat diferents iniciatives parlamentàries sobre infraestructures. De los Rios ha anunciat que aquesta mateixa tarda ERC portarà a la reunió del grup de treball de peatges del Parlament ‘una proposta de gratuïtat de l’autopista AP-7 al seu pas per les Terres de l’Ebre, mentre no arribi l’autovia A-7, i això passa per l’alliberament del peatge per a qualsevol vehicle que tingui entrada i sortida entre el tram de peatges d’Amposta-Deltebre, Tortosa-l’Aldea, l’Ampolla-El Perelló i l’Ametlla de Mar’.

Això, a més a més de beneficiar la gent del territori que fa desplaçaments ara entre aquest tram de l’N-340, beneficiaria els camions i vehicles de gran tonatge que ara es desplacen només per l’N-340, i també comportaria un gran reducció del trànsit de vehicles per la mateixa N-340. El diputat republicà ha aclarit que ‘aquesta demanda no és nova, perquè és la mateixa solució que es va aplicar en el passat a Tarragona ciutat, alliberant els peatges de l’AP-7 entre Cambrils i Torredembarra mentre l’A-7 estava en fase de construcció’.

De los Rios ha afirmat ‘hem presentat tres preguntes parlamentàries’ per tal de ‘demanar al Conseller Recoder que el mateix que demana per a les comarques de Girona ho demani per a les Terres de l’Ebre, perquè la situació és idèntica i aquí també necessitem la gratuïtat de l’AP-7’. El conseller, les darreres setmanes s’ha compromès a pressionar davant de l’Estat per tal que l’AP-7 sigui gratuïta a les comarques gironines mentre no es faci el desdoblament de l’N-II. L’alcalde de l’Aldea, Dani Andreu, ha afirmat que ‘l’alliberament d’aquests peatges seria la mesura més oportuna per evitar els perills, els embussos i el col•lapse circulatori que ara pateix l’N-340 al seu pas per l’Aldea, i també un equilibri entre tots els territoris de Catalunya pel que fa a vies de comunicació’. Andreu ha insistit a demanar que el Govern espanyol augmenti la partida pressupostària de la variant per acabar les obres l’any 2013 i no el 2014, com ara té previst. D’altra banda, Andreu, en nom d’ERC, ha emplaçat la ciutadania ‘a participar en una nova acció de la campanya #novullpagar el proper 20 de maig al peatge d’Amposta-Deltebre’. L’alcalde de l’Aldea ha anunciat que ERC presentarà una moció a tots els ajuntaments amb la qual s’instarà el Ministeri de Foment i el Govern de la Generalitat a acordar, com més aviat millor, la gratuïtat dels peatges de l'autopista AP-7 per als vehicles que tinguin entrada i sortida entre el tram Amposta-l’Aldea i l’Ametlla de Mar, mentre durin les obres d’acabament de la variant de l’N-340 a l’Aldea i no es connecti l’autovia A-7 des de l’Hospitalet de l’Infant fins a les Terres de l’Ebre, a rebutjar el possible rescat per part del Govern de l’Estat de les autopistes del radi de Madrid a costa d’allargar les concessions de les autopistes de peatge catalanes, i instar el Govern espanyol al compliment de la disposició addicional tercera de l’Estatut, que preveu que l’Estat es comprometi a invertir per alliberar peatges o per construir trams d’autovia alternatius.

D’altra banda, l’alcalde de Roquetes, Paco Gas, ha anunciat que ERC presentarà cinc noves preguntes al Govern sobre el traçat definitiu i les obres de la variant de la C-12 entre Tortosa-Roquetes i Aldover. Gas, que ha recordat que aquest és l’únic tram de tota la C-12 que passa per dins d’un nucli urbà, ha manifestat que ‘volem aclarir quins són els avenços fets el darrer any, si ja s’ha determinat el traçat definitiu de la variant, quins han estat els problemes per definir el traçat i, finalment, les previsions de calendari’. Per a Gas, el fet que després de tant de temps no sapiguem què passarà ni per on anirà aquesta obra ‘està perjudicant una població com Roquetes perquè no podem definir els projectes industrials de futur que pot tenir la nostra ciutat, afectats pel traçat de la C-12, i sobretot pel perjudici que ocasiona als propietaris de terreny que des de l’any 2003 tenen hipotecat el seu terreny i les seves activitats econòmiques perquè hi ha un traçat definit pel Pla d’Urbanisme però que ara la Generalitat dubta si dur-lo a terme’.

Fons de rescat per la Secció de Crèdit de la Cooperativa de l’Aldea

El diputat Sergi de los Rios, després de recordar la ‘nacionalització’ de Bankia i els milers de milions públics invertits pel Govern espanyol, ha anunciat que ‘instarem el Govern de la Generalitat que comenci converses i negociacions immediates amb el Govern espanyol perquè es constitueixi un fons de rescat i, per tant, pugui ser rescatada la Secció de Crèdit de la Cooperativa de l’Aldea’. Per al diputat republicà, aquest ‘és un pas que s’ha de fer, i està més que justificat davant dels antecedents amb Bankia’. ERC presentarà tant al Parlament de Catalunya com al Congrés de Diputats una iniciativa parlamentària per demanar per la creació d’aquest fons de rescat de 4,7 milions i que poden acabar amb el mal de cap de les 300 famílies afectades de l’Aldea. Per a De los Rios ‘aquests 4,7 milions del fons de rescat no són més que quatre anualitats de les que cobrarà com a indemnització el senyor Rato’.

Per a l’alcalde de l’Aldea, Dani Andreu, aquesta iniciativa ‘és d’absoluta justícia i té el doble objectiu de recuperar la confiança que la mateixa cooperativa de l’Aldea ha de generar per a una activitat futura i que els estalviadors puguin recuperar els seus fons’.
.


Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari