Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

Negre sobre blanc de la gestió del transport adaptat d’Amposta

Publicat el 05/12/2014 09:41
Si hi ha una cosa que he aprés des que estic en política, és que hi ha certes coses que és millor deixar gelar i no respondre a cop calent. Després de llegir l’escrit que em va dedicar la setmana passada en aquest mitjà Manel Ferré, Alcalde d’Amposta, he dubtat sobre que fer: contestar tan sols pel seu contingut o bé contestar també per les formes amb les que s’expressa, impròpies d’algú que ocupa un càrrec tant important com aquest. Així que m’he decidit a contestar-li pel contingut, la resta, ja s’ha contestat sola pel sol fet de qui l’escriu i del seu tarannà, com he pogut comprovar en la resposta que m’han traslladat alguns ciutadans que l’han llegit. Primerament, el ‘Cap d’ERC’ que diu Ferré, (entenc que es refereix a mi tot i que l’expressió correcta seria “el portaveu d’Esquerra d’Amposta”), no es dedica a generar polèmica; el que faig es treure a la llum algunes accions de l’equip de govern municipal. Accions incoherents i inexplicables com el cas que ens ocupa, que és saltar-se sense miraments els informes de Secretaria i Intervenció de l’Ajuntament sobre el Transport adaptat municipal. L’equip de govern pretén ignorar uns informes legals de manera frívola utilitzant la seva majoria absoluta malgrat que aquests són els únics informes vàlids. Manel Ferré, a més a més, menteix, o diu mitges veritats, quan parla d’altres informes tècnics que res tenen a veure amb el procediment administratiu que, en aquest cas, li permet fer una contractació directa de la gestió d’un servei sense publicitat a una empresa de transport imputada pel cas Innova de Reus. Per tant cal deixar clar que un informe de l’Àrea de Serveis Socials afirmant que algú fa molt bé la feina entenem que en cap cas no valida el procediment administratiu seguit per contractar-la, per sort. Ferré torna a mentir quan afirma que ERC rebutja que la Fundació Privada de Serveis Socials del Montsià (FUSSMON) gestioni el transport adaptat d’Amposta, perquè qui ho posa en qüestió són els informes de Secretaria i Intervenció del mateix ajuntament, els quals constaten que aquesta Fundació hauria de fer el servei amb mitjans propis, i no subcontractant el servei a una empresa tercera, ja que per fer això, per subcontractar-ho ja ho hagués pogut fer l’ajuntament directament i no donar-li a gestionar a la Fundació. Els informes de Secretaria són molt clars al respecte i diuen que això només pot respondre a la comissió d’un possible frau de llei, donant-li la gestió a la Fundació per tal que aquesta ho adjudiqui a un tercer saltant-se la normativa de l’ajuntament, fent cap d’aquesta manera el servei a qui un vol i per un preu sovint més car, ja que no hi ha competència. És evident que si la Fundació hagués de fer el servei per mitjans propis sortiria més car, ja que no els té i els hauria d’adquirir (vehicles, personal....), però això l’alcalde ja ho sabia quan va decidir delegar la gestió en ella, perquè ho fa doncs?. És molt greu i preocupant, ja que l’alcalde d’Amposta també és President del Consorci de Salut i Social de Catalunya, no compleixi allò que els informes de Secretaria i Intervenció de l’Ajuntament recomanen com s’han de fer les coses per complir les normes administratives. Si el senyor Ferré hagués fet el que tocava, segurament aquest servei ens sortiria més econòmic a tots, ja que l’Ajuntament hagués pogut treure-ho en un concurs obert a tothom possibilitant la lliure concurrència de més empreses i la competència per tal d’obtenir un bon preu i un millor servei, però la veritat és que potser els interessos eren uns altres. Una altra de les mentides de Ferré és quan afirma que vam sortir a fer una roda de premsa sense tenir els informes que vam demanar. Com fem sempre, quan vàrem tenir tenir tota la informació i informes vam fer la roda de premsa, i no abans. Una cosa diferent és que l’alcalde incorporés amb posterioritat i amb molta celeritat, uns documents que res tenen a veure amb el procediment de contractació, i que ell ha volgut fer creure que poden justificar la seva mala praxis. Un dels documents és de la Directora de la Residencia de gent gran (a la que conec i aprecio), i assalariada de la mateixa Fundació. L’altre document és del Departament de Benestar i Família, que res té a veure amb un procediment de contractació municipal com és el del Transport adaptat, i un darrer que fa referència a l’eficiència i economia, que el mateix informe d’Intervenció refuta, ja que hi ha tres informes desfavorables a factures de la mateixa Fundació. Davant aquesta situació, el grup d’Esquerra d’Amposta hem decidit no judicialitzar la vida política de l’Ajuntament d’Amposta, ja que no creiem que sigui bo, però si que davant els dubtes legals que tenim portarem aquesta situació davant del Tribunal de Comptes, que és el màxim òrgan de fiscalització dels ens locals. Amb l’afegit que d’acord amb una auditoria feta sobre els procediments de contractació de l’Hospital d’Amposta aquesta ha posat de relleu irregularitats en 16 procediments per un total de 4 milions d’euros, cosa que encara ens posa més en alerta de com s’han estat fent les coses per part de l’alcalde i president de FUSSMONT i de l’Hospital Comarcal. I acabo l’escrit fent una reflexió sobre quina és l’actitud de l’alcalde Ferré pel que fa a facilitar la presència de l’oposició als diferents actes de l’ajuntament. Ja li hem dit diversos cops que ens agradaria poder assistir a totes les obertures de pliques, a les recepcions, signatures de convenis, etc que es fan, però casualment i com ja sap, els horaris que posa l’equip de govern sempre coincideixen en horaris laborals que no ens ho permeten perquè estem exercint la nostra professió.

Per Adam Tomàs a Opinió


Comparteix aquest article


Fés el teu comentari